החזקת תלמיד
זה הזמן להחליט להיות שותף בהחזקת תלמיד!
כבר שנים מספר, שפרוייקט “החזקת תלמיד” פעיל. בפרוייקט זה, משתתף התורם במימון שכר לימוד של תלמיד לחודש אחד (לפחות). התרומה מועברת באופן ישיר למוסדות החינוך המחנכים ע”פ שיטת חב”ד ואינם מתקוצבים באופן מלא. התלמיד בכל יום, לומד לזכות התורם. התלמיד מקבל טבלה ואומר כל יום; “לימוד התורה שלי היום יהיה לזכות (שמעון) בן (לאה) שיהיה לו (בריאות, פרנסה, שידוך וכדומה).
תשובת הרבי לפרוייקט
לפני תחילת הפרוייקט כתבנו לרבי ובקשנו ברכה להצלחת הפרוייקט. הרבי ענה באופן מפליא: "..כדי לקבל את הברכות מהשם יתברך, צריך לשם כך להגדיל את הכלים..כוונתי בזה היא..להחזיק תלמיד ותלמידה במוסדות על שם חמי כ"ק אדמו"ר.." (אג"ק ה' עמ' רכד).
מכאן הבנו שקיימת חשיבות רבה בפרוייקט זה. ואכן, מאות אנשים מכל העדות והסוגים החזיקו תלמיד וראו ישועות בענייניהם. אם זה בפרנסה, בריאות וכו' . למעשה, הרווח בפרוייקט זה הוא עצום
התורם
משתתף בממונו לחינוך ילדי ישראל על טהרת הקודש ורואה נפלאות בעניניו הפרטיים, כהבטחת הרבי.
הילד
לומד כל יום לזכות התורם, והוא חש באופן ממשי שהלימוד תורה שלו מסייע ליהודי בגשמיות וברוחניות. ובנוסף גם מקבל פרס בסוף החודש
המשפחה
התרומה מסייעת למוסד החינוכי מבחינה כלכלית ומסייעת למשפחה לכלכל את הבית על מי מנוחות
השידוך שהצליח
“כאשר יהודי תומך במוסד של הרבי מליובאוויטש, השערים פתוחים בפניו, מספר הרב נתניאל זיס מכפר חב”ד, ראיתי את זה במוחש במהלך עבודתי במסגרת “בית חינוך מליובאוויטש”. זה קרה לפני שנה בדיוק. דן חש כי מיום ליום הייאוש גובר עליו. “האם נגזר עלי משמים שלא אתחתן לעולמים” הרהר דן לעצמו. חבר טוב המליץ לדן ללכת לקריאה בכף יד. “מה כבר יש לך להפסיד.. פסק החבר בנחרצות מהולה ברחמנות.
לבסוף מצא דן את עצמו ניצב בדוכן לניבוי העתיד על-פי אבחון כף היד. לאחר תשלום כהוגן הושיט את ידו וחיכה בקוצר רוח למוצא פיו של היושב למולו. דן ידע שברגעים הבאים הוא יתבשר על עתידו וגורל חייו.
לאחר מספר דקות מורטות עצבים נשמע ‘פסק הדין’ מפי המאבחן “הקשב חבר, אתה בבעיה רצינית, בשני היידים קו החיים שלך נוטה שמאלה, קו הגורל, גם הוא נראה לא משהו. אני מצטער לומר לך, יהיו לך קשיים רבים במציאת הזיווג”. בשונה מחבריו, דן לא האמין כל-כך במזלות וכירולוגיה, אבל הפסקנות אודות מר גורלו הגבירה בתוכו את הייאוש. “זהו אני גמור, המזל שלי דפוק וצריך להשלים עם זה”.
דן ניסה ללא הרף למצוא את זיווגו המיוחל אך בתוכו לא הפסיקה לקנן המחשבה הטורדנית אודות הקווים בכף ידו המעכבים את זיווגו.
חלפו שנים. ביום בהיר אחד בחודש תמוז תשע”ג (2013) פגש דן את הרב נתניאל זיס מבית ספר חב”ד “בית חינוך ליובאוויטש” בכפר חב”ד. “שמע ידידי” אמר לו הרב זיס בחיוך, “מי שנותן צדקה לילדים שלומדים תורה, מרויח בטוח – זה בדוק”.
דן החליט לנסות. הוא העביר סכום צדקה מכובד לרב זיס. הרב זיס סיים את השיחה בהתחייבות “אבקש בשבילך ברכה מהרבי מלובביץ’ ב”אגרות קודש”, למה אתה צריך ברכה? “אני צריך שידוך” ענה דן וזיק תקווה האיר את עיניו. הוא הרגיש שהפעם זה משהו אחר.
הרב זיס ביקש מהרבי ברכה עבור דן והתשובה המדהימה לפניכם:
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מכ’ תמוז, הנה נבהלתי לקרות בו ששמע חוות דעת יהודי המבין בחכמת היד שאמר לו שע״פ שראה בשרטוטי ידו הנה טרחתו בשידוכין כו׳ ושואל חוות דעתי בזה. ולפלא ולתמי׳ גדולה שאלתו בזה כיוון שזהו היפך פסק תוה״ק תורת חיים ותורת עולם אשר רק על פי׳ יושק כל עניני העולם בכלל ובפרט והוא שכל אחד ואחד צריך להשתדל לישא אשה וכמבואר בש״ס ופוסקים ראשונים ואחרונים בפשיטות ויטיח דעתו לגמרי מכל האמור ואומר היפך השולחן ערוך כי התורה שולטת אפילו על המציאות ובפרט ויעשה בזה במרץ המתאים וכל הרוצה לטהר (שזהו נעשה ע״י הנהגה ע״פ התורה) מסייעין לו ומסייעין לשון רבים הן מלמעלה והן מלמטה הן למעלה מהטבע והן בטבע והשי״ת יצליחו לבשר טוב בזה מתוך שמחה.
בברכה.
(חלק ט, אגרת ב׳תתמח)
דן נדהם מהתשובה. הוא הבין שההליכה לאבחון בכף יד היתה טעות, והמחשבות שבאו בעקבות זאת הם אלה שתקעו אותו במציאת זיווגו. הוא החליט ליישם את הוראות הרבי כפי שמופיעות במכתב וכעבור מספר חודשים מצא דן את זיווגו וכיום הם חיים באושר ובשמחה.